torsdag 13 juni 2019

Zambla, San Giovanni Bianco mm

Kära dagbok,
Idag har jag cyklat.


Start mot Clusone. Idag utan hotande moln
Turen blev inte som jag planerat riktigt, på kartan är allt mycket enklare men i det stora hela har jag haft en fantastisk dag i sol, och vad som planerats är väl inte så noga egentligen, för det här blev hur bra som helst.
Mot Zambla igen


Finfin skog



Och bra utsikt

På toppen!

..finns denna hemliga radiomast, maskerad till ett träd
Hemligt hemligt.

Ner på baksidan idag, bra utsikt här med!

Jodelakoko

Men!?

Kossor o gubbar på vägen, bara att hålla undan

.. även för skällande jagande vallhundar.

Puh. Klarade mig. Fint igen.

Kaffedags i San Giovanni Bianco. I skuggan tack.

San Giovanni Bianco. Så fint då.

Nu har jag vänt och är på väg upp igen. Mmm, luddiga öron

Jätteluddiga, och jättestora. Tom på bebisarna

Jag frågade om de ville flytta till Sverige, men de visste inte.

Planerat eller inte, men när det ser ut såhär är det knappast fel iaf.

Kulligt o blommigt, rena naturprogrammet

På toppen igen, från andra hållet

I den gluggen, innan Clusone, satt jag och kurade igår
i åskskur nr 2. Ser helt ok ut idag.

Vägen från Clusone till Lovere är en riktig höjdare, bara att braka på.
Hemlängtan.

Det är dock OK att gilla utsikten även om det rullar på


Idag fick hotellet göra spritzen åt mig, kände att jag var värd det.
Nästan 14 mil och 3000 hm, inte illa gorilla

1 kommentar: