fredag 2 juni 2023

Tillbaka!

Vi är tillbaks! Och för första gången testar jag att mecka blogg från mobilen, finns risk att jag behöver snygga till saker när jag kommer hem men vi kör.

Idag kom vi fram, meckade ihop cyklar och stack iväg på en provtur. Lite manfall sen allting bokades tyvärr men en liten gruppetto körde mot Sarnico för att ta ”Lilla Mortirolo”-rundan baklänges. 

Det började bra med överraskande värme, det var ju rätt kallt imorse hemma menar jag, men rätt vad det var kom ett påträngande regn strax ovanför Adrara San Rocco, och vips hade vi testat cyklarna klart, och vände hem igen. 

Några mil och några hyggliga bitar uppförsbacke blev det i alla fall, och spritzen på hotellet väl hemma igen var minst lika god som om vi hade åkt längre. 

Så nu efter en god middag med tack vare vår vin-wiz Johan väldigt trevliga viner till, är det dags att ladda för morgondagen. Blir det som planerat blir det långt och antagligen rätt bitigt. Vi hoppas på väder. 

Ciao!

Från min fina balkong!

Medan vädret fortfarande var bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar