lördag 10 juni 2023

Giro di Lago +

Efter gårdagens äventyr bjöd jag mig en sovmorgon, och sen ville jag handla på marknaden, så något senare än vanligt stack jag iväg på lite irrfärder efter ett tips från kocken här, men det var inget att ha så jag frågade benen vad de ville och de sa platt, tack. 

Så fick det bli, ett varv runt sjön lät skönt, man kan alltid skarva på med klättring eller ett varv till om det känns klent men idag fick det faktiskt räcka så. Medsols för ovanlighetens skull. 

Så 7-8 mil totalt med morgonirrandet alltså. Det har varit varmt idag och jag har varit seg som kola efter cyklingen, men imorrn är det nya tag. Med nya lagningslappar - de fanns i Sarnico.

God natt!

Lördagsmarknaden. Det svåra är att välja,
men det ordnade sig

Diverse felkörning på väg upp mot ”tipset”,
gav i alla fall lite utsikt

Men sånt här skit, nä då får det vara

Runt sjön istället, då vet man vad man får

Det syns inte, men det står faktiskt även
”Lago Iseo” på tröjan, så jag var kittad 

På marknaden köptes bla denna lagom
stora parmesanklump. Lunchen klar.

Nån annan liten kladdig sak blev det också 

Kvällspromenad vid sjön. Fint ju. 

Det fanns ett högre syfte också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar