tisdag 6 juni 2023

Silandro

..eller Schlanders kanske egentligen för här pratas det plötsligen tyska primärt, även om italienska fortfarande funkar.

Tyvärr är jag för trött för att skriva om allt, just åter från en riktigt bra middag så vill jag bara sova. Lät som jag var i gott sällskap. 

Men kort så har vi kört hyfsat långt (14,5 mil), hyfsat backigt (knappt 3000 hm) och delvis fruktansvärt brant. Calles mätare flippade ur totalt men skylten och en annan mätare sa upp till 35%. Det går inte att cykla, så vi fick svälja nesan och gå större delar av de 2,2 km som det handlade om, så brant att skorna släppte på sina ställen. Cykelskor är ju heller inte de bästa att promenera i, men det här var nåt i hästväg. 

Därtill en bonussväng pga stängd väg (igen), galna utförslöpor, en hel del långa läskiga tunnlar med rejält risig luft pga bilar och annat elände, så idag var det riktigt skönt att komma fram - det bombades på bra därframme sista milen så även där fanns det fler som tänkte lika. 

Meen så var det även delar som var jättefina och vissa klättringar blev åtminstone jag riktig upprymd av, så en bra dag sammantaget men nu är det godnatt!

Imorrn åker vi till Stelvio. Förlåt, Stilfser Joch. 


Här var vi redan framme vid lunch
i Bolzano (igen, nu med bättre väder!)

Efter lunch började de tuffare
 klättringarna. = Ger bra utsikt. 

Hujedamig. Kolla skylten.
Just här var det dock mindre brant.

Men väl uppe kunde man ju vara glad!


..för att inte tala om när vi kom fram!

På grund av nåt fel med bokningen fick jag 
nån typ av svit!? Fyra sängar och badkar,
jag tror jag stannar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar