söndag 29 september 2013

Hemåkningsdags - säsongsslut!

Tyvärr skedde inga under, imorse var det blött och grått, och exakt noll personer hade lust att ge sig ut. Tur att vi fick en ordentlig genomkörare igår i alla fall! Retsamt nog är det både torrt och varmt nu igen, men nu är allting nedpackat och det är snart dags att åka. 

Stadsvy från förmiddagspromenaden
Packat o klart
Hej då Italien!
Så morgonen har varit stillsam - några tog en tupplur på frukosten och packningen av cyklar och tömning av rum har gått i ovanligt stillsamt tempo. 

Själv tog jag mig en tur på byn; egentligen en fruktlös promenad i jakt på frimärken. Det är bara restauranger och caféer öppna såhär på söndagar, vilket jag väl för all del visste om men NÅN liten tobaka kunde väl varit öppen? Men nähäe då, så kul skulle vi inte ha. 

Jag får kolla en sväng på flygplatsen, dit kanske några internationella seder förirrat sig, annars postar jag väl hemma.

För övrigt tog jag tillfället i akt att putsa upp lilla Rosen ordentligt innan den packades ihop – nu är det dags även för min cykel att flytta hem. 

Den har ju bott här sen i april, väldigt bekvämt för mig, men i december går flyttlasset till Gran Canaria och då ska Rosen med. Så nu var det fini med Italien-glidandet för i år och dags för andra, ännu mer bekanta backar framöver. 

Flyttlass förresten, lät ju väldigt dramatiskt – ett kvartal ska det bli, men sen längtar vi nog hem igen. 

Så med det här inlägget tackar jag för mig, å Margits vägnar, och skakar så småningom liv i min Gran Canaria-blogg istället. Kanske att jag inte kommer uppdatera den lika nitiskt som sist, men nåt litet skriveri blir det garanterat. 

Så återigen, tack och bock alla härliga fina cykelmänniskor som förgyllt de här resorna, gillat min gröt och flåsat med oss uppför backarna häromkring!

Ciao e arrivederci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar