onsdag 17 april 2013

Kärt återseende!

Så var det dags – igår egentligen, att styra kosan söderut igen och ta sig an nya friska berg. Och lite flack också kanske. Som ska passeras, övervinnas, avnjutas, genomlidas, beundras, gnetas, upplevas, brytas uppför, intas, förbannas… ja, verben styrs lite beroende på dagsform men alla känns helt relevanta och direkt tagna ur verkligheten.

Några har hittat hit från min Gran Canaria-blogg och vet att det inte var så länge sen jag levde det glada livet där, andra kanske snubblade hit från annat håll men i båda fallen kommer det att handla om Italiens cykling här, och närmare bestämt den i den övre delen av stövelskaftet som kallas Lombardien.

Framme i Milano - Lovere nästa
Utgångspunkten för alla turer är Lovere och hotell Belvedere, med något litet undantag som jag säkert kommer ha anledning att återkomma till då. Jag kan avslöja redan nu att det har med Giro d’Italia att göra.

Jag har fyra resor inbokade hit under 2013, och dem tänkte jag föreviga här. Så välkommen att hänga med! Vill man följa med på riktigt så kollar man vad MargitCykel har att erbjuda, dessvärre tror jag det är fullbokat redan för hela året, men man kan ju alltid höra sig för. Han är rätt bra på att trolla med knäna den där Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar