onsdag 17 april 2013

Första dagen – ”Pretty flat”

Så stod det åtminstone på den karta som delades ut imorse, som visade dagens tur. Jo, visst, det finns mer berg här omkring än vad vi körde idag, men jag tyckte nog att det räckte gott och väl som första dag, och det verkade alla andra tycka också. (Det styrks även av att det är helt dödstyst ute i hotellkorridoren nu och klockan är strax efter tolv.) Nå det är ju i alla fall vinter hemma, man är inte på topp riktigt såhär i april, och sova är ju dessutom rätt skönt.. 


Fin start
Vägen längs Lago d'Iseo
..är rätt spektakulär
Nåja nog om formtjafs och ursäkter och över till det trevliga istället – vi har cyklat. I solen. I kortbyxor och kortärmat. Och det var varmt. Svetten rann.

Andra saker som är bra är att det finns snöklädda toppar att titta på vilket känns exotiskt men ändå hemtrevligt bekant (från diverse skidresor bland annat häromkring), det är riktigt gott kaffe - blev nog fem stycken idag för min del och varenda en satt som en smäck, och det är ett riktigt trevligt litet gäng jag har omkring mig här på dagarna. Finns helt enkelt ingenting att klaga på.

Turen idag gick i stora drag längs med sjön, ”vår sjö”, Lago d’Iseo. Som är vår såtillvida att vi bor invid den, alltså är den vår. Efter en kaffe med påtår (nej sånt existerar inte, man beställer en till) på piazzan i Iseo tog vi mer eller mindre samma väg tillbaka, förutom att hemresan även innebar två små kullar på några hundra höjdmeter vardera som aptithöjare inför afterbajken hemma på hotellet. 

En lunch och ett besök i Beppe Turbos cykelshop hanns med också men sen var det inte mycket tid kvar innan middag och avrundning för dagen. Nu sitter jag som vanligt alldeles för sent och skriver, men jag bryter här för att återkomma imorgon. Då ska vi klättra mycket mer.

Vad jobbigt. Och härligt :)








Raka fina led, om än lite luftigt.
Passar utmärkt för sightseeing

Genom lite byar på väg mot Iseo

Fikan är nära, Nicklas är jätteglad

Lite pavé för rätta känslan, inne i Iseo

Kaffestopp!



Även en punka hade smugit sig dit

Full fart mot första berget

Sen behövdes paus innan vi kunde ta nästa

Vilken var min nu igen?
Här stannade vi för lunch

Göran ser Stark ut. (haha)

Sjöbris på hemvägen, mest medvind tror jag då

Snart hemma

Här är det faktiskt platt, men ser brant ut. Märkligt. 
Turbobeppes cykelshop

Välförtjänt afterbike
Dagens tur



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar