onsdag 27 maj 2015

Runt sjön plus

Idag var det vila - från de tidigare dagarnas slit lika mycket som inför morgondagens tur, som vi kan återkomma till senare, men kort sagt körde vi de dryga 6 milen runt sjön idag. 

Finkaffe innan start.
Satte fart på benen även en vilodag
Mot sjön! Fast vi bor ju precis bredvid,
så här är den igen snarare
Det är platt och strålande vackert, särskilt som vi hade solen med oss hela dagen. 

I Iseo hade vi inte riktigt fått igång hungern sen frukost, så där blev det en kaffe, och lunch blev sedan på sedvanliga glassorten istället, dvs i Pisogne. 

Till förmån för glass blev det en enkel lunch, en macka eller sallad, men på det åkte sedan allsköns glasskreationer ned så det råder nog ingen energibrist idag heller. Vilket är bra, för imorgon blir det långt och brant igen. 

I alla fall så tog vi en omväg på ett par mil istället för att åka raka vägen hem, stannade till hos Ciclo Bettini som bytt lokal sen sist – en hel meter från förra stället, och där triggades visst köplustan så efter en stärkande dryck på hemmaplan åkte några tillbaka och brände fickopengen på fina cykelsaker. 

Snart är det middag igen, och sen får man ladda med sömn så det orkar trampas ordentligt imorgon. Åtminstone kombinationen av backar kommer bli ny för mig, men jag har kört båda stigningarna förr så jag vet att det kommer behövas lite pannben. 
Till dess!

Blir en fin tur, solen skiner som synes

Lite motvind var allt som satte emot idag. Platt.

Jo titta, här var ju en 2% uppförsbacke, ca 20 meter

Sen är det platt igen, och väldigt tjusigt

Svänga får man göra istället för att klättra

Lagom lång tunnel

Hade jag väntat en hundradel hade jag sluppit
nassekorset i bakgrunden... Nå, jag är oskyldig.

Lite snygga klippor

Titta va, vad tjusigt

Överläggning i Iseo - fika eller lunch?

Det blev fika. Frukosten satt kvar ännu.

Nuu blev det lunch. Här i Pisogne. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar