lördag 25 maj 2013

Blött

Idag blev vi rejält blöta och kalla men hann även torka, bli ordentligt varma, sen mätta, blöta igen och till slut helt nöjda. Vi klämde ut det mesta möjliga av dagen idag igen helt enkelt. 

Bra start på dagen - ostinköp på lokala marknaden
Klart och fint runt sjön idag
som sagt.
På grund av kylan så skippade vi Presolana och höll oss på marknivå, i det här fallet till Iseo där vi stannade för en kaffe, och jag passade på att köpa nya strumpor som fick ersätta de som hunnit bli dyngsura på vägen dit. 

Därifrån rullade vi vidare till Zone vilket gav några mil till på platten samt en klättring på 6 km i väldigt vacker omgivning, innan vi vände tillbaks igen för en utlovad pizzalunch i Iseo. 

Sen jag var här i september har jag mints pizzan vi käkade då som den snyggaste jag någonsin sett, och dessutom väldigt god. Jag är ingen pizzaälskare alls utan brukar äta ungefär en per år, men ska man äta en per år så kan jag rekommendera att man gör det här. 

Pizzan var bra även denna gång, om än inte lika vacker (eftersom jag bytte sort) men alla var väldigt nöjda så det kändes som en bra rekommendation. Och ca 2 minuter efter vi satt oss så ösregnade det dessutom utanför - skönt med lite flyt ibland. 

Hem gick det fortare, tre par starka ben växeldrog med full kraft hela vägen från Sarnico med oss andra slängandes bakom, och vår lokala extraguide Mauro lät sig snällt förpassas till mitten av ledet efter att ha dragit lejonparten av dagen dittills. 

Så hem kom vi i flygande fläng och det var skönt att ha lite extra tid i duschen och värmen innan det var dags för middag – blev tom tid för en gemensam fördrink på byn idag.

Imorrn hoppas vi kunna ta klättringen som vi missade idag, vädret har sett mycket trevligare ut nu på kvällen så det är bara att hålla tummarna att det håller i sig. Sen ska vi ju packa och vända hem märkligt nog. Tiden går fort när man har kul.


Efter fikan i Iseo

Samling på toppen av berget i Zone

Klarnade upp här utanför nu till kvällen, hoppas hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar