lördag 7 juni 2014

Sjön runt +

Idag har vi haft aktiv vila. Ett varv runt sjön med pizza i Iseo, glass i Pisogne och bonustur för de som ville. 


Finfin frukt på lördagsmarknaden utanför hotellet
Och kanske ännu finare ost!
Här står gänget - redo för avfärd!
Och eftersom jag och Mauro växeldrog till Iseo
blev det inga bilder på ditvägen. Men här är Pizzan!
Lite lugnare morgon och mindre taggat gäng idag, alla var rätt tagna efter vår utflykt till Bormio. 

Många hade sovit lite risigt, vilket opraktiskt nog inte är ovanligt efter hårdkörning och flera kände att frukost var lite jobbigt att ta in. Det är hårt jobb för kroppen att omsätta dubbelt så mycket som man brukar äta, skulle man kunna tänka. 

Rätt häftigt att det funkar så pass bra ändå, faktiskt. Energi in i munnen, energi ut i benen.

Nåja, iväg 10 som vanligt imorse, vilket kändes som sovmorgon och många passade på att besöka marknaden innan, och köpa med sig lite ost eller korv hem, eller kanske stoppa nåt i munnen direkt.

Söderut rullade tåget och första stopp var Iseo, där vi tog vårt vanliga ställe precis vid sjön, där till och med jag väljer en pizza. Det blir ungefär bara där som det händer, men så är de fina också. 

Nästa anhalt är Pisogne där vi brukar stanna för glass och så även denna dag. Den ska vara bra sägs det, jag hade fortfarande pizzabearbetning i magen så jag stod över men sitta en stund går bra ändå, det är ett trevligt litet torg. 

Sen kom vi till den valfria delen av dagen, så några trampade hem, några bort till och upp för giroetapp-backen Montecampione, och själv fick jag sällskap upp mot Fraine, varifrån jag hitintills bara cyklat nedför tidigare - en mörk kväll för ett par år sen. De som var med minns. För livet J 

Det var en synnerligen vacker och trevlig backe i dagsljus, så den kommer absolut att återbesökas, och gärna hela nästa gång. Nu blev det bara en del av den. Det är ju vilodag gubevars.

Sen dess har det pågått lite blandade aktiviteter men nu är det inte långt kvar till middag, och sista kvällen med gänget. 

Imorrn blir det lite mer utmanande cykel igen så hoppas att alla inklusive jag själv fått ut max av vilodagen. Lite mindre halsont hade inte skadat för min del men jag hoppas få hälsa på mina lurviga vänner i backen, och titta hur nytillskottet växt sen sist. 

Har man läst bloggen noga så vet man vet vi ska, med den informationen tillhanda.

Ses imorrn!



Pizza klar. Mot glassen.
Ut ur Iseo och mot Pisogne mao.

Hur fint som helst är det dit

Som sagt

Upp till höger ligger Zone = 5 km klättring.
En annan dag. 

Nu är vi på cykelbanedelen runt sjön,
en riktigt scenisk bit.

Kolla va

På slutet får man passa sig lite.
Inte bra att vingla för mycket här.

Pisogne!
Fraine-backen väller upp bakom tornet.

Ja, det var glassväder delux idag igen

Och den redan omskrivna fläderblomsdoften var
överväldigande även mot Fraine. Gillar.

Utsikt över sjön, halvvägs upp ungefär.
Sen fick det räcka, Aperol Spritzen lockade hemåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar