torsdag 7 juni 2018

Cavalese

Å herregudrun. Jag orkar inte skriva nåt vettigt. Vi har cyklat hela dagen, start innan åtta och framme efter sju.


Snart i Breno
Med lunch och lite pauser såklart men ändå.


Vi har haft allt - vackra vyer och hemskt väder, finfint väder och för varmt, för kallt, för blött, hagel?! Pigga ben, trötta ben.. tutti balutti.
Man hinner med mycket på en dag, men nu ska jag ta och njuta av mitt underbara rum och hoppas att sängen är lika skön som den ser ut.


Ciao.

Bästa stammisfiket i Breno, en snabb kaffe bara,
medan Mats hade telefonmöte

Ny kaffepaus i Edolo


Nu var vi på okända vägar, passerat avfarten till
Ponte di Legno, mot Passo Tonale. Molnigt...

En klassiskt skidort, men får byta fokus så här års




Och plötsligt var man uppe! Nästan 1900 möh.

Lite snö låg kvar men snarare dyngsur än frusen,
än...

Väl nere i Cles där det var lunchdags hade vi däremot blivit ordentligt
dränkta, haglade på och jag vet inte allt. Total grismisär.

Ett tag senare blev det smällvarmt,
och knasvackert.

Sen var jag för slut för att ta några fler bilder
Här är vi äntligen framme, sjukt välförtjänt afterbike


Men tro't eller ej, här börjas redan morgondagens tur stakas ut
med hjälp av barpersonal, och Beppe, vår hotellkung och bagagechaffis

Cavalese i all sin prakt, från mitt rum


Mmmm. Dit ska jag nu. Natti.
Dagens tur, 21 mil och 3600 hm skramlade vi ihop

Tur vi trampade på lite bättre än estimatet -16 timmar hade varit förfärligt...
men nära 9 timmar i sadeln blev det nog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar