lördag 10 juni 2017

Vila och aktiv vila

Jaha, sista inlägget innan den stora dagen med det stora loppet då. Min första heldag i Bormio innebar vila, några hojade med lätta växlar men jag lydde massörens råd och hade helt cykelfritt. Så dagen gick åt till lite grejande och duttande, hämt av startpåse, promenad på byn och lite annat.


Fredag fm, rast och vila på mitt rum.
Sjyst utsikt..
 

Fredag kväll, hotellets retrodetaljer underhåller
Idag cyklade de flesta lite lätt, några hittade på egna turer men större delen av oss körde med riktning Livigno, utan att åka dit, men en god bit på väg tog vi istället lunch och glassade sen ner för berget igen.
Väl hemma var det lite cykelpyssel och annan förberedelse men rätt lugn dag mao.


Så nu är alla förhoppningsvis redo och laddade för morgondagens tur, Granfondo Stelvio Santini, där de flesta kommer köra långa banan som är femton mil och över fyratusen höjdmeter. Så det är bara att sova och ställa väckarklockan på fem-ish så ska det nog gå vägen.


Håll tummarna för oss!



Lördag: lämnar Bormio bakom oss
 


Här är Stelvio, vi ses snart igen!
 


Men idag körde vi mot Livignio
 


Naturskönt molto här
 


Här är vår engelska kompis som bor på hotellet, precis som i fjol
 


Lätta ben och växlar idag
 


Och här var det dags för lunch, en bit innan passet idag
 


Bra läge för lite sista finjusterings-meck
 


Så här kan en lunch se ut
 



Eller som min, smörig ost-polenta... puh.
Grabbarna hade nåt jättespännande att titta på.
 


Men sen full fokus på maten
 


 



Och så utför!
 


Fint serru
 


Raka led hemåt
 


..i mystempo med pladder
 


..och målgång på parkeringen utanför - exakt som på årets Giro.
 


Sen rullade jag in till stan via gångbron, efter mycket
velande blev det nytt bakdäck och nya bromsbelägg.
 


Och när dessa testkördes hamnade jag ovanför byn,
så här se Bormio ut lite uppifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar